آموزشگاه ماهدیس

خواص صابون گوگرد برای صورت و مو

گوگرد ، عنصری است که در چندین ماده معدنی یافت می شود و در طبیعت نیز در برخی موارد به صورت خالص یافت می شود. در زمینه این که گوگرد مزایای فراوانی برای پوست دارد تحقیقات گسترده‌ای انجام شده و مشخص شده است که گوگرد به شکل صابون برای کسانی که مشکلات پوست چرب ، منافذ باز پوست و جوش های سرسیاه دارند مناسب است.
به طور کلی پوست تمیز صورت و موهای آراسته از اجزای اصلی زیبایی محسوب می شوند . اگر می خواهید از شر آکنه ، شوره سر و دراماتیت سبورئیک خلاص شوید می توانید از صابون گوگرد به دلیل خواص معجزه آسای گوگرد که از هزاران سال قبل توسط درمانگران معروف معرفی شده است، استفاده کنید.

ترکیب و کاربرد صابون گوگرد چیست؟

این صابون از گوگرد ، روغن زیتون ، اسید سالیسیلیک ، بتا هیدروکسی اسید و سایر مواد افزودنی تشکیل شده است .تمام مواد تشکیل دهنده این مجموعه آکنه را خشک میکند و از ظاهر شدن آنها نیز جلوگیری می‌کنند. صابون گوگرد پوست را نرم نموده و آن را تسکین نیز می‌دهد . ویژگی های صابون گوگرد مستقیماً به اجزای موجود در ترکیب آن بستگی دارد.
برای درمان بیماری‌های پوستی ، صابون گوگرد باید حاوی مقدار زیادی گوگرد باشد و حتی صابون ۳ درصد با مواد مرطوب کننده برای پیشگیری از آکنه و جوش مناسب هستند.

به طور کلی استفاده از صابون گوگرد در موارد زیر ایده آل است :

– پاکسازی منافذ باز و آلوده پوست
– جلوگیری از رشد باکتری ها
– در درمان پیگمانتاسیون شدید و عوارض و آکنه
– برای صاف و سفید کردن پوست
– کاهش التهاب پوست
– در طول درمان سبوره، گال و پسوریازیس
– برای تقویت مو

خواص صابون گوگرد
خواص صابون گوگرد

نحوه استفاده از صابون گوگرد

علت اصلی ایجاد جوش های ناخوشایند بر روی صورت و بدن آلودگی است . صابون گوگرد به شدت پوست را تمیز می کند بنابراین برای شستشو پوست در دو نوبت صبح و عصر استفاده می شود.
برای استفاده از این صابون کافی است صابون را در زیر آب گرم نرم کنید و آن را بین دستان خود بمالید تا کف کند . کف صابون گوگرد را روی صورت مرطوب خود بمالید . فراموش نکنید برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک های زودرس، پوست را نکشید . ۳۰ ثانیه صابون گوگرد را روی پوست صورت مالش دهید و سپس پوست را با آب بشویید و در انتها از یک مرطوب کننده روی پوست خود استفاده کنید.
فراموش نکنید اگر اولین بار است از صابون گوگرد استفاده می کنید ابتدا آن را بر روی قسمت کوچکی از مچ دست خود را امتحان کنید و در صورت مشاهده سوزش و قرمزی از استفاده از این صابون به دلیل آلرژی اجتناب کنید.
هدف اصلی صابون گوگرد لایه برداری از سلول های مرده پوست است، بنابراین اگر پوست خشکی دارید که اغلب دارای لکه های قرمز و ناراحتی های ناشی از محصولات آرایشی هستند باید هنگام استفاده از این صابون محتاط باشید.

صابون گوگرد برای بیماری های پوستی

آکنه ، جوش، سبوره وسایر مشکلات پوستی باعث ناراحتی های زیادی می شوند . صابون گوگرد برای اقدامات درمانی پیچیده برای درمان آکنه تجویز می شود. استفاده منظم از این محصول آرایشی به شما این امکان را می دهد تا جوش های چرکی را در مدت کوتاهی خشک نموده و تحریک و قرمزی پوست را کاهش دهید . همچنین استفاده از صابون گوگرد کومدون های بسته و جوش های سر سیاه را نیز کاهش می دهد.
برای درمان، صابون گوگرد را با غلظت حداقل ۱۰ درصد و برای اقدامات پیشگیرانه از محصولی ببا محوی گوگرد ۳ درصد استفاده کنید .
گوگرد بر روی کنه های زیر جلدی اثر فلج کننده دارد و از تکثیر و حرکت آن ها جلوگیری می کند و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به طور موثر دمودیکوزیس را درمان کنید. فقط با استفاده از صابون گوگرد می توانید از شهر گال خلاص شوید ، با این حال این درمان زمان زیادی می برد و بهتر از قبل از استفاده از این صابون با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.
پزشکان صابون گوگرد با محتوای گوگرد بالا را برای اگزما، روزاسه و پسوریازیس نیز تجویز می کنند. صابون های با غلظت کمتر فقط برای پیشگیری از این بیماری ها و سایر بیماری های پوستی استفاده می شوند.
صابون گوگرد همچنین اثر ضد پیری دارد که این به دلیل این واقعیت است که گوگرد سنتز الیاف کلاژن را تحریک می‌کند و به طور فعال در فرایندهای تجزیه پروتئین نقش دارد . صابون گوگرد ارگانیک با افزودنی های مختلف باعث لیفت صورت ، صاف کردن چین و چروک و تجدید سلول ها می شود.

استفاده از صابون گوگرد برای مو

گوگرد، به عنوان ماده معدنی زیبایی شناخته می شود زیرا در سنتز کلاژن شرکت نموده و به عمق منافذ نفوذ می کند ، اثر باکتری کشی دارد و سلول های مرده را لایه برداری می کند . همچنین حاوی کراتین است بنابراین مو را به خوبی تقویت می کند.
افرادی که دارای پوست سر خشک هستند باید صابون گوگرد را با احتیاط مصرف کنند و قبل از استفاده آن را بر روی یک ناحیه کوچک امتحان کنند.
برای استفاده از صابون گوگرد بر روی موهای خود ابتدا مو و پوست سر را به خوبی خیس کنید ، صابون گوگرد را بین دو دست خود و زیر آب مالیده تا کف کند سپس کف را به مو و پوست سر بمالید . اگر می خواهید شوره سر را از بین ببرید بگذارید کف چند دقیقه بر روی پوست سر شما باقی بماند سپس مو و کف سر خود را به خوبی آبکشی کنید و در انتها از یک مرطوب کننده مو استفاده کنید.
در صورتی که موهای تان خشک است موهایتان را با صابون گوگرد حداکثر هر ۷ روز یکبار و اگر موهای چربی دارید بیشتر از دوبار در هفته بشویید.

آموزش آرایشگری با اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای

آموزشگاه آرایش و پیرایش ماهدیس ، برگزار کننده دوره های مختلف آرایشگری از مبتدی تا فوق حرفه ای ، با 30 سال سابقه

✵ اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای استخدام یا تاسیس سالن زیبایی
✵ اعطای مدرک قابل ترجمه و معتبر بین المللی برای مهاجرت

برای مشاوره و اطلاع از شرایط دوره ها با ما تماس بگیرید (کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *