آموزشگاه ماهدیس

شرایط مهاجرت با شغل آرایشگری

برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، اطلاع از شرایط مهاجرت با شغل آرایشگری ، برای دستیابی به فرصت های شغلی و تحصیلی بهتر یکی از اولین اقدامات است تا از آن طریق بتوانند در کشورهای اروپایی یا آمریکایی اجازه زندگی یا اقامت بگیرند.
از آن طرف کشورهای مختلفی مانند آلمان ، فرانسه، ایتالیا ، ترکیه ، نیوزلند ، کانادا ، استرالیا و… وجود دارند که به دلیل کم داشتن نیروی کار در کشور به دنبال نیرو گرفتن از کشورهای دیگر بوده و برای مشاغل مختلف از جمله آرایشگری نیروی آرایشگر به کشور وارد کنند. بنابراین در صورت داشتن مهارت و تخصص می توان برای اخذ ویزا جهت مهاجرت کار آرایشگری در این کشورها اقدام نمود.
به عنوان مثال ، یکی از کشورهایی که برای مهاجرت آرایشگران نسبت به کشورهای دیگر راحت تر ویزا داده و مهاجر پذیر تر می باشد کانادا است. علاوه بر این، از نظر قوانین مهاجرتی نیز این کشور قوانین سخت گیانه ای نداشته و با کمبود نیروی کاری که به صورت ماهرانه عمل می کنند مواجه است.
از آنجایی که افراد در همه جای دنیا به زیبایی و آراستگی خود اهمیت می دهند تقاضا برای دریافت خدمات آرایشی و زیبایی در تمام کشورها بالا بوده و به همین دلیل حرفه آرایشگری یکی از مشاغل پردرآمد و مهم محسوب می شود.

مهاجرت با شغل آرایشگری چه مدرکی نیاز دارد؟

کار آرایشگری حرفه ای گسترده است و افرادی که در این حرفه آموزش می بینند کمتر بیکار می مانند.
برای اینکه آرایشگران بتوانند برای مهاجرت به کشورهای دیگر و اخذ ویزا اقدام نمایند، باید یکسری دوره‌های آموزش آرایشگری را بگذرانند. علاوه بر آن مهارت و تخصص داشتن در این امور و سریع عمل کردن هنگام پیاده سازی امور مختلف آرایشگری برای مشتریان از مهمترین مواردی است که افرادی که تمایل به مهاجرت برای کار آرایشگری دارند باید به آن مسلط باشند.
بدین منظور ابتدا باید دوره های آرایشگری در آموزشگاه های آرایشگری گذرانده شده و افراد زیر نظر مربیان با تجربه مدتی را در این زمینه مشغول به کار شوند تا مهارت ، تسلط و سرعت کافی برای انجام امور را پیدا کنند. پس از کسب مدرک فنی و حرفه ای و ترجمه کردن یا معادل سازی مدرک خود می‌توانند با ارائه مدارک دیگر از جمله پاسپورت ، عکس 4*3 ، ارائه اصل و کپی سند ازدواج، شناسنامه و کارت ملی، تکمیل فرم درخواست ویزا برای این کار به صورت رسمی اقدام کنند.

برای دریافت ویزای کار و مهاجرت با شغل آرایشگری چه مهارت هایی مورد نیاز است؟

با توجه به اینکه برای اینکه آرایشگران بتوانند درآمد خوبی داشته باشند و فرصت های شغلی خود را ارتقاء دهند باید تابع مد بوده و دائما دانش خود را به روز کنند. زیرا تکنولوژی در حال توسعه است و مد نیز دائماً در حال تغییر است، بنابراین آرایشگران باید بتوانند با مد پیش رفته تا توانایی برآورده سازی نیازهای مشتریان خود را داشته باشند.
ضروری است برای این که بتوانید برای مهاجرت از طریق آرایشگری اقدام کنید و موفق به کسب ویزای کار آرایشگری در کشورهای دیگر شوید برخی از مهارت ها و ویژگی های شخصیتی و تحصیلات مورد نظر را دارا باشید و موارد منع انجام این کار از نظر پزشکی را نداشته باشید. زیرا تایید آرایشگران برای کسب ویزا نیازمند کسب امتیازهای لازم در مصاحبه هایی است که از طریق کنسولگری آن کشورها انجام می شود.

مهاجرت با شغل آرایشگری
مهاجرت با شغل آرایشگری


مهارت ها و مسئولیت های عملکردی که به عنوان آرایشگر باید در آنها مهارت داشته باشید شامل موارد زیر می باشند:
باید با در نظر گرفتن فرم و نوع مو ، خدمات کوتاه کردن مو ، رنگ و مش کردن، خشک کردن و سشوار کشیدن را با توجه به روند مد ارائه دهید . همچنین بتوانید موارد زیر را به خوبی مدیریت کنید:
– انتخاب مدل مو با در نظر گرفتن ویژگی های ظاهری مشتری
– شستن ، شانه کردن ، کوتاه کردن مو و ایجاد یک ظاهر جدید و طراحی شده برای مشتری
– رنگ کردن موها در رنگ ها و سایه های مختلف و به روش های مختلف
– فر کردن موها با مواد شیمیایی
– مراقبت های زیبایی مو که شامل روش های پزشکی و درمانی، ماسک مو ، ماساژ و غیره می باشد.
– کار با کلاه گیس
– توسعه مدل مو با در نظر گرفتن جهت مد

برای اینکه آرایشگر خانم شوید باید بتوانید به صورت ماهرانه از دستان خود استفاده نموده و دیدگاه زیبایی شناختی داشته باشید.
از نظر ویژگی های شخصیتی نیز باید مسئولیت پذیر ، خلاق ، دارابودن ذوق هنری، صبر ، مقاومت در برابر استرس، اجتماعی بودن دقت و جذابیت داشته باشید و بتوانید بر روی یک شیء به مدت طولانی تمرکز کنید.
منظور از تحصیلات مورد نیاز برای دریافت ویزای کار آرایشگری از کشورهای دیگر گذراندن دوره های حرفه ای آرایشگری است.
از نظر موارد منع انجام کار آرایشگری از نظر پزشکی نباید مبتلا به بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی، آلرژیک به شیمیایی مورد استفاده در آرایشگاه ها، بیماری پلی آرتریت، بیماری های دستگاه تنفسی، بیماری های عصبی و روانی باشید. افرادی که در زمینه آرایشگری فعالیت می کنند باید قادر به ایستادن برای ساعت های طولانی باشند.

دلیل تمایل آرایشگران به مهاجرت چیست؟

امروزه مهاجرت آرایشگران به کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار آسان تر از گذشته شده است و این به دلیل تقاضای دریافت خدمات از سوی شهروندان اروپایی و آمریکایی و کمبود نیروی کار است.
آرایشگر به فردی گفته می شود که متخصص در امور مربوط به زیبایی مانند میکاپ و آرایش صورت و مو ، کوتاهی مو ، خدمات رنگ و مش ، پاکسازی پوست و غیره می باشند.
با توجه به اینکه امروزه افراد نسبت به گذشته به ظاهر خود بیشتر اهمیت می دهند صنعت آرایشگری پیوسته رو به پیشرفت بوده و به همین دلیل افرادی می‌توانند در این حرفه دوام می آورند که پیوسته علم خود را در این زمینه با شرکت در دوره های آموزشی به روز نگه داشته و همگام با مد پیش روند.
یک آرایشگر علاوه بر موارد فوق می تواند به عنوان یک کارآفرین نیز کار نموده و برنامه ریزی، مدیریت، کنترل و ارزیابی فعالیت های تجاری  که ممکن است شامل سازماندهی فعالیت ها و توسعه کارکنان خود باشد  را انجام دهد.
یک آرایشگر می تواند در سالن آرایشی که خود برپا کرده است یا با اجاره کردن یک صندلی در سالن های آرایشی خدمات خود را ارائه دهد.
تقاضا برای دریافت خدمات مختلف آرایشی توسط افراد کاهش یافته که این مسئله برای آرایشگران نیز مشکلات مختلفی ایجاد کرده است . به همین دلیل آرایشگران زیادی با ارتقاء مهارت های خود سعی در مهاجرت به کشورهای دیگر برای پیشرفت شغلی ، کسب درآمد بیشتر و امکان دستیابی به یک زندگی راحت تر دارند.
بدین منظور این افراد باید پس از گذراندن دوره‌های مختلف ابتدا مدرک بین المللی آرایشگری خود را کسب نموده و سپس به دنبال کارهای دریافت ویزا باشند.
کشور های زیادی وجود دارند که با کمبود نیروی کار آرایشگر مواجه بوده و به دنبال جذب آرایشگران حرفه‌ای از خارج می باشند.

چگونه می توان پس از مهاجرت با حرفه آرایشگری مشغول به کار شد؟

برای این که بتوانید در کشورهای اروپایی و آمریکایی در زمینه آرایشگری مشغول به کار شوید باید رزومه قوی داشته و در آن دارای موفقیت های شخصی یا تیمی باشید.
همیشه تا یک هفته پس از ارسال رزومه پیگیر درخواست خود باشید تا علاقه خود را نسبت به شغل آرایشگری و مشتاق بودن در این زمینه نشان دهید . همچنین فراموش نکنید که نامه های تشکر و سپاسگزاری پس از مصاحبه را ارائه دهید تا شما را از سایر نامزدهای متقاضی مشاغل آرایشگری متمایز کند.
سعی کنید از کارفرمایان قبلی در کشور خود یا سایر کشورهایی که در آن کار کرده‌اید معرفی نامه و مرجع شغلی در یافت و هنگام تحویل رزومه به کارفرمایان جدید ارائه دهید.
فراموش نکنید که برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای علاوه بر داشتن استعداد و خلاقیت زیاد باید دوره های آموزشی مخصوصی را در کشور مورد نظر نیز بگذرانید تا بتوانید گواهینامه صلاحیت آرایشگری را دریافت کنید.
با این حال پس از کسب صلاحیت نمی توان پیشرفت حرفه ای را کامل در نظر گرفت. در شغل آرایشگری در واقع مهم است که همیشه از آخرین مدها و ترند ها مطلع شوید، در سمینار ها شرکت کنید و همیشه با زمان همگام باشید.

آموزش آرایشگری در کرج برای مهاجرت

مجموعه  آموزشگاهی آرایش و پیرایش ماهدیس با ۳۲ سال سابقه کار  در حرفه های مراقبت زیبایی  بهداشت و ایمنی  با ارائه ۴۵ مدرک معتبر فنی حرفه ایی ، آماده ثبت نام هنرجویان است .
شروع به کار  با کد بین المللی قابل ترجمه برای کشورهای مهاجر پذیر پیشرفته اروپایی بخصوص افرادی که قصد مهاجرت را دارند ،به راحتی میتوانند بادریافت و ترجمه مدرک ،ویزای کاری بگیرند.

آموزش آرایشگری با اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای

آموزشگاه آرایش و پیرایش ماهدیس ، برگزار کننده دوره های مختلف آرایشگری از مبتدی تا فوق حرفه ای ، با 30 سال سابقه

✵ اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای استخدام یا تاسیس سالن زیبایی
✵ اعطای مدرک قابل ترجمه و معتبر بین المللی برای مهاجرت

برای مشاوره و اطلاع از شرایط دوره ها با ما تماس بگیرید (کلیک کنید)

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *