آموزشگاه ماهدیس

8 علت ماسیدن مواد آرایشی روی پوست صورت

انجام یک میکاپ زیبا و بی نقص بدون ماسیدن مواد آرایشی روی پوست ، تنها به کار بلد و حرفه ای بودن در این زمینه بستگی نداشته و نیاز به مواد و لوازم آرایشی خوب و با کیفیت نیز دارد . دارا بودن لوازم آرایشی مانند پد ، براش ، برس های مخصوص و … باعث اعمال صحیح مواد آرایشی روی صورت و زیباتر بنظر رسیدن میکاپ می شود.
امروزه مواد آرایشی مختلفی با برندهای تقلبی در بازار موجودند که استفاده از آنها علاوه بر ماسیدن آرایش روی صورت ممکن است یاعث مشکلات مختلف پوستی شود. بتابراین استفاده از مواد آرایشی درجه یک و با کیفیت یکی از رموز زیبایی آرایش روی صورت است. اما گاهی اوقات با وجود استفاده از مواد و لوازم آرایشی خوب نیز مواد آرایشی روی پوست ننشسته یا آرایش روی صورت می ماسد و ظاهری ناخوشایند ایجاد می کند. دلایل ایجاد این مشکل مواردی است که در ادامه مقاله به آنها پرداخته شده است.

دلایل ماسیدن مواد آرایشی روی پوست

1- رعایت نکردن ترتیب استفاده از مواد آرایشی و رعایت مراحل مختلفی که برای آرایش کردن باید رعایت شوند یکی از دلایل ماسیدن مواد آرایشی روی صورت است.
به عنوان یک قاعده کلی برای اینکه آرایش زیبایی داشته باشید قبل از هر کاری لازم است چربی های روی پوست کاملاً پاک شده و منافذ پوست تمیز شوند. بدین منظور باید از یک تونر عاری از الکل روی پوست استفاده نمود و سطح پوست را با آن به خوبی پاکسازی کرد.
در ادامه لازم است قبل از اعمال کرم پودر ابتدا کرم مرطوب کننده برای اینکه کرم پودر به خوبی جذب پوست شود و ضد آفتاب بر روی پوست اعمال شده پس از آن از پرایمر برای بستن منافذ و زیرسازی آرایش استفاده کرد، سپس کرم پودر را بر روی پوست اعمال نمود.
اما نباید فراموش کنید که استفاده زیاد از کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب روی پوست نیز ممنوع است، زیرا استفاده بیش از حد از این نوع کرم ها به دلیل آنکه باعث چرب شدن زیاد پوست می شوند از جذب کرم پودر جلوگیری نموده و باعث ماسیدن آرایش روی پوست می شوند.

علت ماسیدن مواد آرایشی روی پوست
علت ماسیدن مواد آرایشی روی پوست

2- یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود آرایش روی صورت بماسد این است که تمام مراحل میکاپ کردن پشت سر هم و بدون زمان دادن به لوازم آرایش برای جذب در پوست انجام می شود. برای آنکه آرایشی زیبا و بی نقص داشته باشید کافیست بین مراحل آرایش و اعمال مواد آرایشی مختلف بر روی پوست کمی فاصله بیندازید . به عنوان مثال پس از آن که از کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب روی پوست استفاده کردید چند دقیقه صبر کرده و سپس کرم پودر را بر روی پوست بمالید.

3- فراموش نکنید که اعمال مواد آرایشی بر روی صورت نیز لم های خاص خود را داشته و برای اینکه آرایش روی صورت نماسد باید از تکنیک ها و روش های خاص برای اعمال مواد آرایشی روی صورت استفاده کنید . به عنوان مثال ، ضروری است که برای جلوگیری از ماسیدن کرم پودر روی پوست صورت ابتدا کرم را روی نواحی مرکزی صورت پخش کنید سپس آن را به کناره های صورت برسانید. فراموش نکنید که حتماً پس از استفاده از کرم‌پودر از کانسیلر و در نهایت از پنکک برای اینکه بتوانید کرم پودر را روی پوست صورت فیکس کنید استفاده کنید.

4- یکی دیگر از مواردی که باعث ماسیدگی آرایش روی صورت می شود عدم استفاده از براش برای اعمال لوازم آرایشی روی پوست است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که کرم های زیر سازی ارایش و کرم پودر صورت را توسط دست یا پد های آرایشی انجام دهند که این امر اشتباه بوده و باعث ایجاد ظاهر ناخوشایندی می شود.

5- استفاده بیش از حد از مواد آرایشی مانند کرم پودر باعث ماسیدن آرایش روی پوست می شود . این امر بخصوص در محیط های گرم یا فصل تابستان که هوا گرم است باعث می شود تا در صورت عرق کردن صورت مواد آرایشی روی پوست ریخته یا باعث چرب به نظر رسیدن پوست صورت شوند . بنابراین برای اینکه آرایشی زیبا داشته و مواد آرایشی مدت زمان بیشتری روی پوست شما ثابت باقی بماند و نماسد باید از استفاده از مواد آرایشی با مقدار زیاد اجتناب کنید.

6- برای اینکه گرمای هوا یا تعریق بدن باعث ماسیدن مواد آرایشی روی پوست صورت نشوند بهتر است از مواد آرایشی ضد آب استفاده کنید.

7- از جمله دلایل دیگری که باعث ماسیدن مواد آرایشی روی پوست صورت می شوند این است که از اسپری های تثبیت کننده آرایش پوست استفاده نمی شود. برای آن که آرایش شما در کل مراسم یا مهمانی که در پیش رو دارید ثابت مانده و روی پوست صورت نماسد استفاده از اسپری های تثبیت کننده آرایش در انتهای فرایند میکاپ ضروری است.

8 – بسیاری از افراد استفاده از لوازم آرایش مایع مانند رژ لب یا کرم پودر را به لوازم آرایش خشک  ترجیح می دهند. اما باید بدانید که لوازم آرایش مایع دارای پایه روغن هستند که علاوه بر چرب به نظر رسیدن پوست صورت باعث ماسیدن مواد آرایشی روی پوست نیز می شوند.  برای اجتناب از این مورد لازم است از لوازم آرایشی که بر پایه روغن نبوده و خشک هستند استفاده کنید.

آموزش آرایشگری با اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای

آموزشگاه آرایش و پیرایش ماهدیس ، برگزار کننده دوره های مختلف آرایشگری از مبتدی تا فوق حرفه ای ، با 30 سال سابقه

✵ اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای استخدام یا تاسیس سالن زیبایی
✵ اعطای مدرک قابل ترجمه و معتبر بین المللی برای مهاجرت

برای مشاوره و اطلاع از شرایط دوره ها با ما تماس بگیرید (کلیک کنید)

15 پاسخ

  1. سلام آیا با این کرد مها که استفاده میشود پوست خود مونه چروک نمیتوان یا هوا نخوردن پوست هوا نمی خورد خطر ندارد

      1. سلام. من فکر میکنم گفتن این کرمها رو اگر استفاده کنیم پوستمون چروک نمیشه؟
        یا هوا نخوردن پوسته که باعث میشه چروک شه؟!!

  2. مشکلش این بوده که وقتی پیام می نویسه چک نکرده فرستاده بعضی حروف خودبه خود جایگزین شدن.
    بنده خدا گفته ضخامت چند لایه کرم باعث میشه که هوا به پوست نرسه و باعث چروک و پیری زود رس پوست میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *