آموزشگاه ماهدیس

کرم پودر دائم چیست و چطور استفاده می شود؟

آیا از عوارض کرم پودر دائم بر روی پوست صورت خود اطلاعاتی دارید؟ آیا مطمئن هستید که استفاده از این روش ایمن است؟
کرم پودر دائمی یا BB Glow که با عنوان مزو وایت نیز شناخته می شود یکی از جدیدترین روش های زیبایی ضد پیری در کره جنوبی است که یک زیرسازی نیمه دائمی برای صورت به شمار می رود . در این روش از فناوری نانونیدلینگ استفاده شده و کرم BB رنگی غنی از مواد مغذی را به لایه بالایی پوست تزریق می ‌کنند.
این روش پوششی ملایم تا متوسط برای استتار تمام عیوب صورت از جمله هایپر پیگمانتاسیون ، قرمزی ، حلقه های تیره و منافذ بزرگ بر روی پوست ایجاد می کند.
در این روش از میکرونیدلینگ برای تتو کردن کرم BB روی پوست به عنوان یک آرایش نیمه دائمی استفاده می شود و امکان پنهان شدن لکه های روی پوست و ایجاد ظاهری بدون آرایش را می دهد.

چه کسانی کاندیدای خوبی برای استفاده از روش کرم پودر دائمی هستند؟

افرادی که دچار هر یک از موارد زیر می باشند کاندیدای خوبی برای استفاده از کرم پودر دائم هستند:
– افرادی که دارای بافت پوستی کدر و ناهمواری هستند و یا پوست آنها دارای کک و مک است.
– افرادی که بر روی پوست خود دارای اسکار ناشی از آکنه می باشند.
– هایپر پیگمانتاسیون
– افراد دارای لکه های ناشی از پیری پوست و آفتاب هستند.
– افراد مبتلا به پیری زودرس و شل شدن پوست
– کسانی که بر روی پوست صورت خود چین و چروک و خطوط ظریف دارند.

عوارض کرم پودر دائم
عوارض کرم پودر دائم

آیا انجام روش کرم پودر دائمی ایمن است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بسیاری از درمانگران معتقد ناامن بودن این روش هستند.
زیرا استفاده از این روش برخی از اجزایی را که معمولاً روی موانع پوستی یافت می ‌شوند مانند اجزای فیزیکی، شیمیایی و ایمونولوژیکی را مختل می ‌کند و عواقب نامطلوبی روی پوست را به همراه دارد.
کرم‌های BB پر از مواد غیر قابل تجزیه هستند که به مرور زمان روی پوست جمع می شوند. انجام دادن میکرونیدلینگ در پوست نیز می تواند باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی شود که ممکن است طولانی شود. این جوهرها در زیر پوست می ‌توانند اکسید شده ، آبی رنگ شوند و منجر به تغییر شکلی ‌شوند که درمان آن ممکن است بسیار دشوار باشد.

عوارض کرم پودر دائم چیست؟

بیشتر خطرات این روش مربوط به مواد غیر قابل تجزیه موجود در موادی است که روی صورت تزریق می شود . این مواد می توانند عوارض جانبی زیادی را ایجاد کنند که شامل موارد زیر می باشند:

آلرژی و دراماتیت تماسی

این مواد می ‌توانند خطر ابتلا به آلرژی و دراماتیک تماسی را افزایش دهند . برخی از فرمول های مورد استفاده در این درمان حاوی ۴۴ ماده هستند که بسیاری از آنها به دلیل داشتن اثرات نامطلوب بر روی پوست شناخته شده اند.

پیگمانتاسیون پس از التهاب (PIH)

خطر ابتلا به PIH به ویژه در افرادی که دارای پوست های کم رنگ تر هستند و در عین حال بازار هدف اصلی درمان BB Glow می باشند، افزایش می یابد.

سرطان

نگران کننده ترین مشکل استفاده از این روش این است که در دراز مدت استفاده از این کرم می تواند منجر به سرطان شده و یک پیامد نامطلوب داشته باشد که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نبوده و ممکن است سال‌ها طول بکشد تا نشان داده شود.

کرم پودر دائمی چگونه به پوست اعمال می شود؟

– ابتدا یک پاک کننده بر اساس نوع پوست انتخاب شده و روی صورت و گردن فرد اعمال می‌شود تا هرگونه چربی و مواد زائد از روی سطح پوست از بین برود.
– در مرحله بعدی از یک ژل لایه بردار برای تمیز کردن ملایم منافذ پوست و حذف سلول های مرده از روی پوست استفاده می‌شود که به طور قابل توجهی بافت و رنگ پوست را بهبود بخشیده و به جذب مواد فعال کمک می کند.
– یک فوم خنثی کننده سفید استفاده شده و به مدت چند دقیقه بر روی پوست اعمال می شود ، سپس برای بازگرداندن تعادل PH پوست، کاهش قرمزی، مرطوب کردن و بهبود رنگ پوست از روی آن برداشته می شود و برای آماده سازی پوست و بهینه سازی نتایج از کربوکسی تراپی روی پوست استفاده می ‌شود.
– سرم BB Glow با بهترین رنگی که با رنگ پوست شما مطابقت دارد با سوزن های نانو به پوست تزریق می ‌شود و به مدت ۱۵ دقیقه باقی می ماند.
– یک ماسک پارچه ای روی سرم قرار داده می شود تا از خشک شدن آن جلوگیری نموده و علاوه براینکه رطوبت بیشتری به پوست اعمال می کند باعث تسکین پوست نیز می شود.
– در ادامه نور درمانی ال ای دی به مدت ۱۵ دقیقه با ماسک روی پوست انجام می شود تا نتیجه بهتر شود.
– در انتها پس از ۱۵ دقیقه ماسک و محصولات از روی سطح پوست برداشته شده و از کرم های ترمیم کننده به عنوان آخرین مرحله استفاده می ‌شود تا به تسکین و ترمیم پوست درمان شده کمک کند.

آموزش آرایشگری با اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای

آموزشگاه آرایش و پیرایش ماهدیس ، برگزار کننده دوره های مختلف آرایشگری از مبتدی تا فوق حرفه ای ، با 30 سال سابقه

✵ اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای استخدام یا تاسیس سالن زیبایی
✵ اعطای مدرک قابل ترجمه و معتبر بین المللی برای مهاجرت

برای مشاوره و اطلاع از شرایط دوره ها با ما تماس بگیرید (کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *