آموزشگاه ماهدیس

آموزش طراحی با حنا روی بدن با مدرک فنی و حرفه ای

پرتقاضا بودن طراحی با حنا بر روی پوست در سالن های آرایشی باعث شده است که افراد زیادی خواهان یادگیری انجام این هنر و کسب درآمد از آن باشند. به همین دلیل دوره آموزش طراحی با حنا بر روی بدن در کرج ،در آموزشگاه آرایشگری ماهدیس برگزار شده و از هنرجویان علاقه مند به این هنر ثبت نام به عمل می آورد.
با توجه به اینکه استفاده از طرح و نقشه های حنا روی پوست یک روش بدون درد و موقتی است که با گذشت زمان محو می شود . به همین دلیل افراد زیادی برای ایجاد طرح و نقش های مختلف توسط حنا بر روی پوست خود به سالن های آرایشی مراجعه می کنند.
طراحی با حنا بر روی بدن یک جایگزین موقت برای خالکوبی است که مناسب افرادی است که به خالکوبی علاقه داشته اما تحمل درد این کار را ندارند یا دوست ندارند که این طرح ها و نقشه ها به صورت دائمی روی پوستشان باقی بماند . این هنر که در سال های اخیر بین ایرانیان خصوصاً نسل جوان محبوبیت زیادی پیدا کرده است شامل ایجاد نقش و نگار های مختلف روی بدن توسط حنا است.
حنا ، گیاهی است که در مناطق گرمسیری رشد نموده و در برگ های خود رنگی دارد که به نوبه خود با پروتئین ترکیب شده و مخلوطی را تشکیل می‌دهد که می‌تواند رنگ را روی پوست ثابت کند و به عنوان یک روش برای زیباسازی پوست بدن در نظر گرفته می شود . از حنا علاوه بر طراحی بر روی پوست برای رنگ کردن موها نیز استفاده می شود.
امروزه علاوه بر کشورهای آسیای شرقی از این روش در جامعه مدرن اروپایی نیز استفاده می شود.
در برخی از پکشورها نیز این کار برای جذب ثروت و خوش شانسی انجام شده به عنوان یک روش که باعث مزایای زیادی برای سلامتی است در نظر گرفته می شود .
در طب سنتی نیز حنا به عنوان یک ماده بسیار ارزشمند شناخته می شود از جمله مزایای سلامتی حنا می توان به استحکام موها ، جلوگیری از ریزش و شکنندگی آنها ، عدم ایجاد حساسیت در پوست ، برخورداری از خاصیت ضد باکتری ، کمک به بهبود زخم های کوچک و غیره اشاره نمود.

آموزشگاه ماهدیس : مرکز آموزش طراحی با حنا روی بدن در کرج

✵ آموزش طراحی با حنا روی بدن از مبتدی تا پیشرفته
✵ برگزاری کننده دوره آرایشگری زنانه از مبتدی تا پیشرفته
✵ ارائه گواهینامه فنی و حرفه ای با کد بین المللی و استاندارد جهانی
✵ بیش از 30 سال سابقه در آموزش دوره های تخصصی آرایشگری

برای اطلاع از قیمت دوره آموزش طراحی با حنا روی بدن و شرایط دوره  ، تماس بگیرید.

call mahdis min

در دوره آموزش طراحی با حنا بر روی بدن چه مواردی به هنرجویان آموزش داده می شود؟

هنرجویان مشتاق به یادگیری طراحی با حنا بر روی بدن با شرکت در این دوره آموزشی در آموزشگاه ماهدیس در کرج زیر نظر مربیان مجرب و حرفه ای این مرکز به طور کامل با انواع ابزار ها و قلم های مخصوص طراحی برای این کار آشنا شده و یاد می گیرند که چگونه با استفاده از حنا ، نقش های مختلفی بر روی پوست بدن ایجاد کنند. در این دوره آموزشی مربیان مجرب آموزشگاه ماهدیس به هنرجویان یاد می‌دهند که چگونه انواع حنا را ساخته و طرح های مختلف از ساده تا پیچیده را بر روی پوست پیاده سازی کنند.
هنرجویان ، زیر نظر مربیان این مرکز هم چنین یاد می گیرند که چگونه طرح و رنگ مناسبی از حنا را با توجه به نوع و رنگ پوست انتخاب نموده و یا طبق نظر و سلیقه مشتری طرح مورد نظر را بر روی پوست آنها پیاده سازی کنند.
سرفصل های دوره آموزش طراحی با حنا بر روی بدن در آموزشگاه آرایشگری ماهدیس مطابق با سرفصل های فنی و حرفه‌ای بوده و شامل موارد زیر می باشند:
– آشنایی هنرجویان با انواع مختلف پوست
– آشنایی هنرجویان با میزان رنگ پذیری قسمت های مختلف بدن
– آشنایی هنرجویان با بهترین نوع حناها برای طراحی روی پوست
– نحوه ساخت حنا
– آموزش نحوه طراحی کردن طرح مورد نظر بر روی پوست
– نحوه پیاده سازی انواع طرح های خلیجی، عربی، هندی ،مراکشی با حنا بر روی بدن
– آموزش سایه زدن توسط حنا روی بدن
– آشنایی با قیف طراحی و نحوه ساخت و کار با آن
– نحوه طراحی با حنا به صورت قرینه روی بدن
– نحوه پیاده سازی طرح های سه بعدی با حنا بر روی بدن
در پایان این دوره آموزشی علاوه بر اعطاء مدرک آموزشگاه در صورت درخواست هنرجویان معرفی نامه فنی و حرفه‌ای نیز صادر می‌ شود و هنرجو می تواند با شرکت در آزمون های فنی و حرفه ای و کسب مدرک از این سازمان بصورت مستقل جذب بازار کار شده و کسب درآمد کند.

طراحی با حنا روی بدن
طراحی با حنا روی بدن

برای گذراندن دوره آموزش طراحی با حنا بر روی بدن به چه ابزار و وسایلی نیاز است؟

هنگام ثبت نام هنرجویان در دوره آموزشی طراحی با حنا روی بدن در آموزشگاه آرایشگری ماهدیس در کرج ، لیست ابزار و وسایلی که برای گذراندن دوره مورد نیاز است ، از طرف آموزشگاه ماهدیس به هنرجویان ارائه می شود .
این ابزار و وسایل شامل موارد زیر هستند:
شابلون پلاستیکی برای کشیدن طرح های روی پوست، ژورنالی که شامل تصاویر با طرح ها و نقش های متفاوت مخصوص این کار است، اپلیکاتور، کاسه و قلمو، شابلون کاغذی، حنا، قیف ،دستمال مرطوب، پنبه و غیره .

طراحی با حنا روی بدن ، جایگزین موقت تاتو

طراحی با حنا روی بدن یک نوع تزیین موقت بدن است که یک جایگزین مناسبی برای خالکوبی در نظر گرفته می شود .
با توجه به آنکه همه افراد نمی توانند خالکوبی دائم داشته باشند و یا تحمل درد این عمل را ندارند ، استفاده از حنا برای خالکوبی موقت بسیار پرطرفدار و رایج است و یک روش بی خطر می باشد.. حنا فقط مانند یک رنگ روی پوست عمل می کند و مانند خالکوبی باعث آسیب یا درد نمی شود .
به عبارت دیگر طراحی با حنا یکی از هنرهای بسیار قدیمی در تزیین بدن زنان است. این کار در مصر باستان، هند، ایران و حتی برخی از مردم اسلاو استفاده می شد. این تکنیک به شما این امکان را می دهد که آثار ظریف و زیبا را توسط شابلون های مخصوص روی بدن، پا، بازو و غیره ایجاد کنید . اما مهمتر از همه این است که این کار موقتی بوده ، نه برای همیشه، زیرا رنگ دقیقاً روی سطح پوست اعمال می شود نه زیر آن.

تفاوت طراحی با حنا بر روی بدن با خالکوبی چیست؟

حنا یک ماده تزیینی رنگی است که روی بدن اشکالی همانند خالکوبی ایجاد می کند ، اما تفاوت آن با خالکوبی در این است که حنا همانند نقاشی روی پوست اعمال می شود و در طی طراحی با حنا از سوزن برای تزریق رنگدانه در زیر پوست مانند خالکوبی استفاده نمی شود. از این رو، الگوهای حاصل از طراحی با حنا روی بدن فقط برای مدت کوتاهی دوام می آورد.

چگونه می توان از حنا برای طراحی روی بدن استفاده نمود؟

برگ‌های حنا تا زمانی که کاملا له نشوند، نمی توانند رنگ پس داده و نقوشی را روی پوست باقی ‌گذارند، بنابراین این ماده فقط در صورتی پوست را دارای نقش و طرح می‌کند که با یک مایع اسیدی ملایم له شوند، فرآیندی که مولکول‌های لاوسون را از برگ‌ها آزاد می ‌کند.
حنا با آب لیمو یا چای غلیظ مخلوط می شود تا خمیر مورد نیاز برای ایجاد نقش و طرح هایی روی پوست ایجاد شود . سپس باید اجازه دهید خمیر شش تا 24 ساعت استراحت کند. کیفیت رنگ حنا را می توان با افزودن روغن هایی که حاوی سطوح بالایی از الکل های مونوترپن هستند، مانند اکالیپتوس، اسطوخودوس یا درخت چای بهبود ببخشید.
هنگامی که خمیر برای استفاده با دست یا ابزار آماده شد، توسط قلم های مخصوص یا شابلون روی پوست قرار می گیرد . اگر دوست دارید خالکوبی تیره تری روی پوست داشته باشید باید اجازه دهید حنا چندین ساعت روی پوست باقی بماند، می تواند با مالیدن مخلوط شکر و لیمو روی آن برای جلوگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن آن، استفاده کنید .
برای شروع، لکه های حنا ظاهر نارنجی دارند. در طی چند روز تیره می شود و قهوه ای مایل به قرمز تیره می شود و ماندگارترین لکه ها روی کف دست ها و پاها ظاهر می شود، جایی که پوست لایه ضخیمی دارد که در اکثر چاکراهای لاوسون قابل استفاده است.
حنا از اواخر عصر برنز به عنوان بخشی از جشن های اجتماعی در مدیترانه و به عنوان هنری روی بدن مورد استفاده قرار گرفته است. مجسمه هایی از 1500 قبل از میلاد زنان جوانی با آثار حنا بر روی دستانشان وجود دارد که نشان می دهد از دیرباز ازحنا برای طراحی روی بدن استفاده می شده است.

خالکوبی با حنا چقدر دوام دارد؟

خالکوبی با حنا معمولاً حدود سه هفته طول می کشد. اما عواملی مانند تعداد دفعات شستن ناحیه و اینکه کدام قسمت از بدن با حنا خالکوبی شود، می‌تواند بر عمر آن تأثیر بگذارد. استفاده کمتر از صابون و مواد شوینده و اجتناب از شستن ناحیه خالکوبی شده باعث افزایش طول عمر طراحی با حنا روی بدن می شود

مزایا و معایب خالکوبی با حنا چیست؟

– پوست شاداب تر و لطیف تر می شود، حتی می توان گاهی اوقات حنا را به ماسک ها و اسکراب های مغذی اضافه نمود.
– بدلیل بی ضرر بودن می توان حنا را به هر نقطه از بدن بدون ایجاد آلرژ یا حساسیت اعمال کرد.
– استفاده از حنا ضرری نداشته حتی خوشایند نیز است، زیرا تکنیک استفاده از حنا می تواند جایگزین ماساژ لمسی شود، پس از یک روز سخت استفاده از حنا علاوه بر ایجاد طرح و نقوش زیبا روی پوست باعث آرامش بدن نیز می شود.
– با استفاده از حنا یکپارچگی پوست نقض نشده، علاوه بر آن برخی از بیماری ها نیز درمان می شوند.
– حنا مانند برچسب ها پسماند چسبناکی بر روی پوست بدن از خود باقی نمی گذارد.
– نقطه ضعف اصلی این روش این است که طرح ها خیلی سریع محو می شود. درست است که می گویند طرح ها از 5 روز تا دو هفته طول دوام می آورند ، اما اگر شخصی اغلب حمام می کند یا در استخر شنا می کند این خالکوبی بیش از 2 روز دوام نمی آورد.

آموزش آرایشگری با اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای

آموزشگاه آرایش و پیرایش ماهدیس ، برگزار کننده دوره های مختلف آرایشگری از مبتدی تا فوق حرفه ای ، با 30 سال سابقه

✵ اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای استخدام یا تاسیس سالن زیبایی
✵ اعطای مدرک قابل ترجمه و معتبر بین المللی برای مهاجرت

برای مشاوره و اطلاع از شرایط دوره ها با ما تماس بگیرید (کلیک کنید)

یک پاسخ

  1. سلام ، ای کاش یک دوره مجازی اموزش طراحی با حنا را هم برای کسانی که دوست دارند یاد بگیرند وراه شون دور است می گذاشتین .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *