آموزشگاه ماهدیس

شستشوی موی بافته شده را چطور انجام دهیم؟

شستشوی موی بافته شده یکی سئوالاتی است که افراد علاقمند به بافت مو می پرسند. بافت مو در بین مدگرایان محبوبیت زیادی است. بافت مو را می توان به سبک و مدل های مختلف انجام داد .  بافت مو فرصتی واقعی برای ایجاد ظاهری منحصر به فرد و متمایز شدن از افراد معمولی است . در این راستا، بسیاری علاقه مند هستند که بدانند چگونه شستشوی موی بافته شده خود را انجام دهند .
بطور کلی نگهداری مدل بافت مو آسان است و هر روز صبح زمان لازم برای حالت دادن به موها را کاهش می دهد. در حالی که ممکن است نتوانید به دفعات بافت های موی خود را بشویید، گاهی اوقات کثیفی، عرق و چربی جمع می شود و باعث می شود که آنها نیاز به شستشو داشته باشند. برای اطلاع از نحوه شستشوی موی بافته شده با ما همراه باشید.

هرچه کمتر بشویید ماندگاری آن بیشتر است.

بدیهی است که قبل از شستن موها باید مطمئن شویم که بافته های ما واقعاً نیاز به شستشو دارند یا خیر وگرنه تنها کاری که انجام می دهیم اتلاف وقت است. همچنین، پس از صرف ساعت‌های زیادی شستشن موهای بافته شده باعث سریع آسیب دیدن آنها می شویم، بنابراین اگر لازم نیست این کار را انجام ندهید.
موی بافته شده نیازی به شستشوی مکرر ندارد زیرا مانند موهای باز یا شل بسته شده، از نظر ظاهری هیچ گونه چربی و کم حجم شدن مو آشکار نیست.
شما می توانید شستشوی موهای بافته شده خود را هر 7 تا 10 روز یک بار انجام دهید ، همچنین می توانید هر 2 هفته یک بار آنها را بشویید. زیرا موهای بافته شده بدلیل آن که کاملاً محکم بافته شده اند، کاملاً شسته نمی شوند و شستشوی آنها فقط برای تمیزی و طراوت پوست سر انجام می شود .
هر چه بیشتر موهای بافته شده خود را بشویید یا خیس کنید، موهای کوچک بیشتری از بافته ها جدا می شوند و علاوه بر باز شدن بافت ها ، ظاهر ناخوشایندی نیز ایجاد می شود.

شستشوی موی بافته شده
شستشوی موی بافته شده

آیا استفاده از شامپوی معمولی برای شستشوی موهای بافته شده مناسب است؟

بله مناسب است فقط باید قبل از اعمال شامپو به مو شامپوی معمولی را با آب رقیق کنید تا غلظت آن کاهش پیدا کند. این کار برای سهولت در خارج شدن شامپو هنگام آبکشی موها انجام می شود.
برای تمیز شدن موهای بافته شده در حین شستشو همچنین می توانید از یک اسفنج استفاده کنید لازم است کمی شامپو روی اسفنج بریزید و بر روی موهای خود بکشید تا موهای خود را کفی کنید و بشویید . شستشوی کامل با شامپو بسیار مهم است.
سپس بافت های مو را کمی فشار دهید و در یک حوله بپیچید و بچرخانید تا خشک شوند.
خشک کردن موی بافته شده نه با سشوار، بلکه به روش طبیعی توصیه می شود.
اگر ورزش می‌کنید یا در آب دریا شنا می‌کنید، می‌توانید بافته‌ها را با آب شیرین معمولی و بدون شامپو بشویید، طبق همان برنامه شستشوی کامل که در بالا ذکر شد.
از استفاده از نرم‌کننده‌های معمولی مو اجتناب کنید، زیرا ای نرم کننده ها باعث می‌شوند که بقایای نرم کننده در پایه بافت باقی بماند که پس از چند مدت کوتاهی نیاز به شستشوی مجدد خواهد داشت، سعی کنید موهایتان را با محصولاتی که نیاز به آبکشی ندارند و حالت دهید. ، زیرا این تنها راه برای از بین بردن خارش سر خواهد بود.

نحوه خشک کردن موهای بافته شده

برای خشک کردن موهای بافته شده شسته شده ، پیشنهاد می شود از یک حوله یا پارچه میکروفایبر استفاده کنید زیرا رطوبت بسیار بیشتری را جذب کرده و از موخوره جلوگیری می‌ کند. این یک مرحله مهم در نحوه ماندگاری بیشتر بافت ها است.
کل موهایتان را داخل حوله یا پارچه بپیچید و چند دقیقه همینطور بمانید، با این کار از سنگینی بافت های خیستان جلوگیری می کنید که باعث ضعیف شدن یا شکستن موهای طبیعی شما شود.
در صورت تمایل، می توانید از یک سشوار در دمای متوسط و در فاصله ایمن استفاده کنید تا رطوبت بافت های خود را کاملا از بین ببرید.
اگر موهای بافته‌های شما در حال حاضر دارای موهای شل زیادی هستند، بهتر است موها را با ژل ثابت ‌کننده بر روی بافت ها فیکس کنید تا شکل بافت موی شما بهم نریزد.

آموزش آرایشگری با اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای

آموزشگاه آرایش و پیرایش ماهدیس ، برگزار کننده دوره های مختلف آرایشگری از مبتدی تا فوق حرفه ای ، با 30 سال سابقه

✵ اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای استخدام یا تاسیس سالن زیبایی
✵ اعطای مدرک قابل ترجمه و معتبر بین المللی برای مهاجرت

برای مشاوره و اطلاع از شرایط دوره ها با ما تماس بگیرید (کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *