آموزشگاه ماهدیس

نکات کاربردی برای مراقبت از موی خشک

افرادی که دارای موهای خشک هستند برخلاف افرادی که از موهای چربی برخوردار بوده و نیاز به شستشوی روزانه آنها دارند ممکن است از شستن موهای خود بترسند ، زیرا موهای خشک بسیار زبر ، حساس و شکننده بوده و ممکن است به آسانی خرد شوند . راه های مختلفی برای بازگرداندن موهای خشک به حالت عادی وجود دارد که می توان با استفاده از این راه های مراقبت از موی خشک به طور قابل توجهی وضعیت عمومی آنها را بهبود بخشید.

علت خشکی مو چیست؟

به طور کلی مو به هرگونه تغییر در سلامتی و محیط زیست بسیار حساس است . به عنوان مثال عواملی مانند اختلالات هورمونی ، استرس مزمن ، کمبود خواب و پیروی از رژیم غذایی نامتعادل می‌تواند منجر به خشکی و شکنندگی موها شود. همچنین عوامل خارجی مانند آب و هوا ، سختی آب و عوامل دیگر می ‌توانند در خشکی مو دخیل باشند .
علاوه بر آن، خود افراد نیز باعث خشک شدن موهایشان می شوند . به عنوان مثال ، رنگ کردن مو ، استفاده مکرر از سشوار ، اتوی مو ، بابلیس ، دستگاه ویو و… برای حالت دادن به مو ، استفاده از شانه های درشت و غیره در این امر دخیل هستند.
مراقبت از موهای خشک به طور کلی با یک سبک زندگی سالم شروع می شود. اگر بدن بر اثر یک رژیم غذایی و خواب نامناسب ضعیف ‌شود موها هیچ منبعی برای ترمیم و تقویت نخواهند داشت. بنابراین باید سعی کنید برنامه خود را طوری تنظیم کنید که به اندازه کافی بخوابید و وعده‌های غذایی منظم و کاملی داشته باشید.
اضافه کردن چربی های سالم به رژیم غذایی مانند روغن زیتون، ماهی، آجیل و محصولات لبنی که بهترین منابع کلسیم و پروتئین محسوب می شوند یکی از روش های موثر برای مراقبت از موها و بازگرداندن درخشندگی و جلا به آنها می باشد. فراموش نکنید که حتما در وعده غذایی خود از انواع میوه ها و سبزیجات استفاده کنید تا بدن تمام ویتامین ها و مواد معدنی لازم را از منابع طبیعی دریافت کند.

مراقبت از موی خشک
مراقبت از موی خشک

نحوه مراقبت از موهای خشک

موهای خشک نه تنها به محصولات مناسب برای مراقبت نیاز دارند بلکه باید با آنها به درستی نیز رفتار نمود به طوری که برای آن که موهای خشک ضعیف تر و شکننده تر نشوند باید با دقت شانه شوند و برای مراقبت روزانه از آنها از شانه های با کیفیت و کش های موی نرم استفاده نمود‌.
در صورت امکان بهتر است از سشوار و سایر دستگاه های حرارتی که برای حالت دادن به مو استفاده می شوند مانند اتوی مو ، بابلیس و… بر روی موهای خشک خودداری نمود، زیرا این دستگاه ها حتی موهای سالم را نیز خشک نموده و به آنها آسیب می رسانند.
چیزی که به طور کامل برای مراقبت از موهای خشک باید از آن چشم پوشی کنید رنگ کردن موها در خانه است، زیرا ناآگاهی از تکنیک های صحیح و ترکیب رنگ اشتباه می تواند آسیب زیادی به موهای شما وارد کند . بنابراین در صورتی که قصد رنگ کردن موهای خود را دارید باید از آرایشگران حرفه ای و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.
انتخاب صحیح شامپو و نرم کننده مو یکی دیگر از نکات مراقبت از موهای خشک است به خصوص اگر به صورت روزانه از آنها استفاده می کنید. شامپو و نرم کننده ای که برای موهای خشک خود انتخاب می کنید باید بتواند رطوبت را به مو بازگردانده و موها را تغذیه کنند. در این موارد باید به دنبال فرمولاسیون های حاوی روغن باشید . در عین حال مهم است که این محصولات دارای PH متعادل و پایه طبیعی باشد تا پوست سر خشک نشود.

نحوه مراقبت از موهای خشک بعد از رنگ کردن مو

به طور کلی رنگ کردن مو باعث خشک و شکننده شدن آنها و همچنین آسیب رساندن به موها می شود. برای جلوگیری از شکنندگی و خشک شدن بیشتر موها و حفظ سلامت آنها ضروری است که پس از رنگ کردن مو حتماً از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید که اجزای موجود در آن ساختار آسیب دیده مو و رطوبت آن را بازیابی می کند.
حتماً از یک ماسک مو برای موهای رنگ شده خود استفاده کنید و شستشوی موهای خود را با آن کامل کنید، زیرا این محصولات علاوه بر مراقبت از ساقه پوست سر را نیز تغذیه می کنند.

نحوه مراقبت از نوک خشک شده موها

ریشه های چرب و انتهای خشک ترکیبی بسیار آشنا و ناخوشایند است . با توجه به اینکه شستن ریشه مو به طور جداگانه مشکل ساز است در صورتی که از موهای خود مراقبت نموده و از قوانین ساده‌ای پیروی کنید نوک موها کمتر خشک و دوشاخه می شود.
بهتر است نوک خشک و دوشاخه شده موهای خود را با قیچی کوتاه کنید و در حین شستشو توجه زیادی به نوک موهای خود داشته باشید و ماسک مو را به صورت یک لایه ضخیم بر روی نوک موها بمالید و بگذارید مدت زمان بیشتری روی موها باقی بماند.
پس از شستشوی موها نیز از روغن زیتون یا نارگیل بر روی موهای خود استفاده کنید.

آموزش آرایشگری با اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای

آموزشگاه آرایش و پیرایش ماهدیس ، برگزار کننده دوره های مختلف آرایشگری از مبتدی تا فوق حرفه ای ، با 30 سال سابقه

✵ اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای استخدام یا تاسیس سالن زیبایی
✵ اعطای مدرک قابل ترجمه و معتبر بین المللی برای مهاجرت

برای مشاوره و اطلاع از شرایط دوره ها با ما تماس بگیرید (کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *