آموزشگاه ماهدیس

کاشت مژه چیست و چطور انجام می شود؟

بسیاری از ما مژه های شاداب، ضخیم، بلند، مجعد و پرپشتی می خواهیم تا ظاهری زیباتر داشته باشیم. خیلی از افراد ممکن است از این نعمت محروم بوده و مژه های کم پشت یا کوتاه داشته باشند که می توان آنها را با کاشت مژه بدون دردسر اضافی فر کردن یا استفاده از فرمژه یا اعمال ده ها لایه ریمل ، بلند پرپشت و زیبا نمود.
کاشت مژه شامل استفاده از الیاف مصنوعی یا طبیعی است که به مژه های طبیعی افراد چسبانده می‌شود تا ضخامت ، طول و میزان فر بودن آنها را افزایش دهد . این کار می ‌تواند چشمان شما را بازتر نموده و ظاهری اغوا کننده به آنها ببخشد.
کاشت مژه توسط متخصصانی انجام می شود که در این زمینه آموزش‌های لازم را دیده و مهارت دارند و می توانند در طی یک یا دو ساعت و گاهی حتی بیشتر کاشت مژه روی مژه های بالایی را انجام دهند . اما همچنین می توان کاشت مژه را بر روی مژه های پایینی نیز انجام داد.
بطور کلی مژه‌های طبیعی بین ۹۰ تا ۱۲۰ تار در هر چشم هستند به همین دلیل است که یک هنرمند مژه کار ممکن است ۶۰ اکستنشن به ازای هر چشم اضافه کند یا این تعداد را بر اساس سبکی که می خواهید دو برابر کند.

کاشت مژه چیست و چطور انجام می شود؟
کاشت مژه چیست و چطور انجام می شود؟

مراحل کاشت مژه شامل چیست؟

اعمال برچسب ژلی زیر چشم

هنگام استفاده از برچسب های ژلی زیر چشم باید از قرار دادن این چسب خیلی نزدیک به چشم خودداری شود.
این چسب ها باید زیر مژه پایین حدود ۳ تا ۴ میلی متر پایین تر از خط مژه قرار گیرد. پلک های بالایی و پایینی را بررسی کنید و مطمئن شوید که مژه ها کاملا و بدون شکاف روی بر چسب قرار گرفته اند.

انتخاب اکستنشن یا مژه های مصنوعی

همیشه حداقل از سه طول مختلف اکستنشن یا مژه مصنوعی استفاده کنید که طول آنها بین ۶ تا ۱۴ میلیمتر است . بهتر است از مژه های هشت میلیمتری در گوشه های داخلی چشم استفاده کنید تا از ظاهر مصنوعی جلوگیری کنید . همچنین استفاده از مژه های 8 میلیمتری در سراسر چشم بین مژه های بلندتر برای ایجاد یک خط مژه ضخیم بسیار مهم است . عدم ترکیب در مژه های کوتاه باعث ایجاد شکاف های خالی می شود که باعث می شود مژه های بلند شبیه به پای عنکبوت به نظر برسند . برای ایجاد ظاهری دراماتیک ضخیم ترین مژه های مجعد را 0.25 میلیمتری انتخاب کنید، مژه های ظریف تر ظاهر طبیعی تری ایجاد می کنند.

چسباندن مژه ها

مژه های مصنوعی را روی پد وینیل که برای برداشت سریع اکستنشن‌ها طراحی شده است پخش کنید . مژه مصنوعی را به درستی در موچین قرار دهید . برای اعمال سریع و دقیق اکستنشن باید در زاویه ۹۰ درجه نسبت به موچین مستقیم قرار گیرد.

چسب زدن به مژه ها

در حالی که مژه مصنوعی را از انتهای مخروطی آن گرفته‌ است آن را به داخل چسب فرو کنید تا جایی که اطمینان حاصل کنید چسب کافی در پایه اکستنشن وجود دارد . قبل از اعمال اکستنشن به چشم هر گونه چسب اضافی را بگیرید.

جداسازی و کشش

مجزا کردن مژه های طبیعی را با موچین منحنی انجام دهید و در حالی که مژه مصنوعی را از انتهای مخروطی آن گرفتید آن را در امتداد مژه طبیعی بکشبد به طوری که مژه طبیعی با چسب از پایه تا نوک بدون هیچ شکافی در چسب پوشید شود سپس چسب را پخش کنید تا صاف شود.

تنظیم مژه ها

پس از کشیدن مژه های طبیعی با چسب کافی برای پوشاندن آن، مژه مصنوعی را روی مژه در فاصله 1 تا 2/1 میلیمتری از پلک قرار دهید و آن را روی مژه طبیعی رها کنید. مژه باید رو به بالا و موازی با مژه های دیگر باشد . پس از تنظیم ،مژه مصنوعی نباید لمس شود بلکه باید به ناحیه چشم مخالف رفته و همین کار را در آنجا انجام دهد تا زمانی که جداسازی مژه های طبیعی مشکل شود.

جداسازی

دو مژه مصنوعی یا دو مژه طبیعی نباید به هم بچسبند . از موچین برای جدا کردن مژه های مصنوعی از مژه های طبیعی یا مژه های مصنوعی مجاور استفاده کنید . بدین صورت که موچین را به صورت افقی در دست گرفته و آنها را جدا کنید، بهتر است این کار زمانی که چسب کاملاً خشک نشده است، انجام شود.

مزایای کاشت مژه چیست؟

صرفه جویی در زمان

اکستنشن یا کاشت مژه باعث می شود که نیازی به آرایش و پاک کردن آن نداشته باشید و نیازی نباشد که از ریمل که باعث لکه دار شدن زیر چشم می شود استفاده کنید.

ماندگاری طولانی

از آن جایی که کاشت مژه به مدت چند هفته بر روی چشم های شما باقی می ماند هر لحظه و در هر مکان و زمانی باعص زیبایی چشمان شما می شود ، همچنین می توانید با خیال راحت به فعالیت های مورد علاقه خود مانند شنا ،رفتن به سونا و… لذت ببرید.

مناسب برای همه افراد

کاشت مژه با توجه به مواد موجود، شکل ها ، طول ها و جلوه های فراوان بر زیبایی همه افراد تاکید داشته و حتی می تواند عیوب جزئی را بپوشاند.

ایمن بودن

در صورت استفاده صحیح ، مژه های طبیعی از بین نرفته و مژه های مصنوعی استفاده شده ضد حساسیت هستند و همچنین چسب های مژه مناسب برای مشتریان حساس نیز موجود است.

بدون درد بودن

کاشت مژه یک روش کاملا بدون درد است و حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد در طی آن یک استراحت عالی روی صندلی های مخصوص خواهید داشت و حتی می توانید بخوابید.

آموزش آرایشگری با اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای

آموزشگاه آرایش و پیرایش ماهدیس ، برگزار کننده دوره های مختلف آرایشگری از مبتدی تا فوق حرفه ای ، با 30 سال سابقه

✵ اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای استخدام یا تاسیس سالن زیبایی
✵ اعطای مدرک قابل ترجمه و معتبر بین المللی برای مهاجرت

برای مشاوره و اطلاع از شرایط دوره ها با ما تماس بگیرید (کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *