آموزشگاه ماهدیس

09128632325

آموزش ماساژ رفلکسولوژی در کرج

ماساژ رفلکسولوژی یک درمان جامع است که برای درمان شرایط مختلف از طریق ماساژ روی دست‌ها، پاها یا صورت استفاده می ‌شود. این روش یک عمل دستی درمانی مبتنی بر تحریک نقاط رفلکس واقع در قسمت های مختلف بدن است. بنابراین، رفلکسولوژی را می توانیم به 4 تخصص تقسیم کنیم:
1. رفلکسولوژی پا یا کف پا
2. رفلکسولوژی پالمار (دست)
3. رفلکسولوژی گوش 
4. رفلکسولوژی صورت
مبانی این رشته به ما می گوید که در این مکان ها (پاها، دست ها، گوش ها و صورت) کارتوگرافی وجود دارد که در آن اندام ها، غدد و سیستم های مختلف بدن ما منعکس می شوند.
در این نوع ماساژ به نقاط خاصی از پا و دست فشار وارد می شود تا آرامش و درمان نواحی داخلی و خارجی بدن انجام شود. در پاها و دست ها هزاران پایانه عصبی وجود دارد که از طریق این تکنیک دستی می توانیم آنها را تحریک نمود.

آموزشگاه ماهدیس : مرکز آموزش ماساژ رفلکسولوژی در کرج ( فقط خانم ها )

آموزشگاه ماساژ در کرج از مبتدی تا پیشرفته
✵ برگزاری دوره آموزش ماساژ رفلکسولوژی در کرج  از مبتدی تا پیشرفته 
✵ ارائه گواهینامه فنی و حرفه ای با کد بین المللی و استاندارد جهانی

برای اطلاع از قیمت دوره ماساژ رفلکسولوژی در کرج و شرایط دوره تماس بگیرید.

call mahdis min

در چه مواردی می توان از ماساژ رفلکسولوژی استفاده نمود؟

رفلکسولوژی برای افرادی که از استرس و اعصاب، مشکلات گردش خون، مشکلات هورمونی، یبوست، سنگ کلیه ، کمردرد، تغییرات فشار خون، آسم و لابیرنتیت رنج می برند، توصیه می شود.

تکنیک ها و نقاط فشار

ارتباط با ماساژ و طب فشاری بین ناحیه رفلکس و قسمت مربوطه از بدن از طریق انتهای عصبی انجام می شود.
با فشار دستی بر روی نواحی بازتابی موجود در نواحی توصیف شده (پاها، دست‌ها…)، اصل رفلکسولوژی اجازه می‌دهد تا در فاصله‌ای از قسمتی از بدن که به این ناحیه بازتابی مرتبط است عمل کند و تنش‌ها و سایر اختلالات را از بین ببرد.
این روش در نقاط فشاری خاص پاها ، دست ها، گوش ها و صورت انجام شده واین امکان را حاصل می کند تا بر روی اندام های دارای عدم تعادل یا قسمت های آسیب دیده بدن تأثیرات مثبت بگذارد ، وضعیت آنها را بهبود بخشد یا آنها را احیا کند.

ماساژ رفلکسولوژی
ماساژ رفلکسولوژی

فواید ماساژ رفلکسولوژی برای سلامتی

درمان استرس و اضطراب

 تعداد خودکشی ها و خودزنی ها در چند سال اخیر افزایش یافته است. تنها دلیل این افزایش نگران کننده در فشار روانی است که به سرعت در حال افزایش است.  امروزه افراد با انبوهی از اضطراب و استرس احاطه شده اند که دائماً آنها تضعیف می کند.
بنابراین، کاهش اضطراب و استرس نیاز مبرم است.  درست است که داروهای تجویزی می توانند این مشکل را حل کنند، اما ممکن است روی کبد و کلیه شما تأثیر بگذارند.   یک راه موثر برای آرام کردن بدن واز بین بردن استرس و تنش، ماساژ رفلکسولوژی است. 

حذف التهاب و درد را از بدن

جنبه دیگری که در آن ماساژ رفلکسولوژی به برتری خود می بالد، مدیریت درد است . این نوع ماساژ افزایش جریان درد و التهاب مزمن را از بدن خارج می کند. انواع مختلفی از درد مانند درد ناشی از جراحی قلب ، درد عصبی ، درد مزمن، درد ناشی از زایمان و قاعدگی وجود دارد که این نوع ماساژ برای آنها بسیار موثر است.

بالا بردن خلق و خوی

کارایی ما تا حد زیادی به خلق و خوی ما بستگی دارد. داشتن خلق و خوی بد با بازده کاری ضعیف و عدم رضایت از خود مرتبط است .  برای بهبود عملکرد کاری خود باید روحیه بالایی داشته باشید. نادیده گرفتن احساسات منفی اطرافتان یکی از راه‌های بهبود خلق و خو است و انجام ماساژ رفلکسولوژی راه دیگری است. 
دانشمندان دریافته اند که خلق و خوی با امواج الکتریکی درون مغز مرتبط است. افکار ناشی از افسردگی می توانند به طور جدی بر خلق و خوی تأثیرات منفی بگذارند.  طبق یک مطالعه انجام ماساژ رفلکسولوژی به طور موثر حالت های خلقی افسردگی را در زنان مسن مبتلا به آرتروز کاهش می دهد. این ماساژ یک نوع مراقبت تسکین دهنده برای  بیماران در نظر گرفته می شود.  

تقویت سیستم ایمنی

این یک واقعیت ثابت شده است که ماساژ باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. دلیل اصلی این نوع اثر، بهبود گردش خون است. جریان خون بهبود یافته سلول های ایمنی را با خود حمل می کند که به شما در مبارزه با مهاجمان خارجی کمک می کند.
 تحریک نقاط مختلف توسط فشار نیز می تواند باعث تعادل سیستم ایمنی شما شود.  ماساژ رفلکسولوژی این پتانسیل را دارد که سرماخوردگی و آنفولانزا را تسکین دهد. اعتقاد بر این است که این ماساژ باعث بهبود گردش مایع لنفاوی می شود که حامل آنتی بادی برای مبارزه با باکتری ها است. افزایش جریان لنفاوی کلید تقویت ایمنی است. این روش  برای تخلیه لنفاوی (RLD) نیز یک تکنیک ویژه بوده و بر بهبود تخلیه لنفاوی تمرکز دارد.

تقویت قدرت باروری

طب مکمل و جایگزین معمولا در بهبود باروری (در کنار سایر درمان های پزشکی) استفاده می شود. طب سوزنی و ماساژ رفلکسولوژی اغلب به عنوان گزینه های موثر برای افزایش باروری استفاده می شوند . حتی کلینیک های باروری نیز این روش ها را استفاده می کنند. بر اساس یک کارآزمایی  ، ماساژ رفلکسولوژی می تواند در القای تخمک گذاری مفید باشد. این بدان معنی است که این روش می تواند نقشی در بهبود باروری زنان داشته باشد. مطالعه دیگری ادعا می کند که خود ماساژ ممکن است باروری را افزایش داده و شانس باروری را افزایش دهد. یک مطالعه دیگر نشان می دهد که این نوع ماساژ با افزایش تولید شیر مادر در مادران دارای نوزاد نارس مرتبط است .
 ماساژ درمانی می تواند تعدادی از تغییرات مثبت را در بدن ایجاد کند.  درست است که بهبود باروری با این ماساژ امکان پذیر است، اما این روش تنها زمانی باید اتخاذ شود که ایمن و موثر باشد .یائسگی حالتی است که سطوح هورمونی بدن به هم ریخته است. عدم تعادل در هورمون ها خود را به صورت افسردگی و اضطراب نشان می دهد. طبق یک مطالعه ، ماساژ رفلکسولوژی به زنان یائسه کمک می کند تا تعادل هورمونی بازگشته و افسردگی کاهش یابد.

آموزش آرایشگری با اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای

آموزشگاه آرایش و پیرایش ماهدیس ، برگزار کننده دوره های مختلف آرایشگری از مبتدی تا فوق حرفه ای ، با 30 سال سابقه

✵ اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای استخدام یا تاسیس سالن زیبایی
✵ اعطای مدرک قابل ترجمه و معتبر بین المللی برای مهاجرت

برای مشاوره و اطلاع از شرایط دوره ها با ما تماس بگیرید (کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *