آموزشگاه ماهدیس

09128632325

9 ترفند آرایشی برای درشت نشان دادن چشم های ریز

همه اشکال چشم چه به شکل گرد، بادامی، رو به بالا، رو به پایین، درشت و ریز در نوع خود شگفت انگیز هستند . اما چشم های درشت جذابیت بیشتری داشته و چهره را بسیار زیبا جلوه می‌ دهند .
متاسفانه همه آدم ها چشمان درشتی ندارند ولی با استفاده از تکنیک های آرایشی می توان چشم های ریز را درشت تر جلوه داد.

تکنیک های آرایش چشم ریز

1. حالت مناسب دادن به ابروها

ابروها تفاوت زیادی را در حالت چشم ها ایجاد می کنند . به همین دلیل مهم است که در فواصل زمانی معین به سالن‌های آرایشی رفته و ابروهای خود را به حالت مناسب بردارید که از فرم طبیعی چشمان شما پیروی می کند . فضای مناسب بین ابروها ایجاد کنید تا توهم چشمان بزرگتر ایجاد شود .
ابروهای پررنگ ضخیم و زیبا باعث جلب توجه به چشم ها می شود . اما از نازک کردن ابروهای خود بپرهیزید زیرا طبیعی بودن ابروها باعث معصوم تر به نظر رسیدن چهره شده در حالی که نازک کردن بیش از حد آنها سن شما را بالا می برد . برای داشتن ابروهای پرپشت و زیبا می توانید آنها را با ریمل ابروی شفاف برس بزنید.

حالت مناسب دادن به ابروها
حالت مناسب دادن به ابروها

2. مراقب پف کردن پلک چشم های تان باشید.

نکته کلیدی برای داشتن چشم های زیبا و درشت نشان دادن آنها این است که هر روز آنها را ناز و نوازش کنید . متورم بودن اطراف چشم می ‌تواند باعث ریزتر به نظر رسیدن چشم ها شود.
– برای کاهش پف دور چشم صورت خود را اغلب با آب سرد بشویید.
– از چای کیسه ای سرد بر روی پلک چشم هایتان چشم های تان استفاده کنید تا تانن موجود در چای باعث سفت شدن پوست اطراف چشم شود.
– به طور منظم ورزش کنید و مصرف نمک را کاهش دهید.

مراقب پف کردن پلک چشم های تان باشید
مراقب پف کردن پلک چشم های تان باشید

3. به حلقه های سیاه زیر چشم نه بگویید

درست است که استفاده از کانسیلر برای پوشاندن سیاهی دور چشم ها باعث بزرگتر نشان دادن چشم های شما نمی شود اما حداقل وقتی کسی به چشمان شما نگاه می ‌کند توجه ها به سیاهی زیر چشمان شما جلب نمی شود.
با یک کانسیلر روشن کننده ، لکه ها و حلقه های تیره زیر چشمان خود را اصلاح کنید و از یک سایه کمی روشن تر از پایه استفاده کنید تا پلک پشت چشمان خود را بلندتر جلوه دهید.

به حلقه های سیاه زیر چشم نه بگویید
به حلقه های سیاه زیر چشم نه بگویید

4. از سایه چشم رنگ خنثی و روشن استفاده کنید.

از سایه هایی با رنگ خنثی و روشن استفاده کنید و از قانون کانتورینگ پیروی کنید و رنگ‌های روشن برای مناطقی که می ‌خواهید نور منعکس شود و سایه های تیره تر در انتهای پلک تان استفاده کنید.
استفاده از سایه های با رنگ روشن در مرکز پلک آنها را به جلو می آورد . نکته ‌ای که در خصوص استفاده از سایه های رنگ روشن وجود دارد این است که درخشان یا مات بودن آن ها اهمیتی ندارد و بر حسب سلیقه می توانید هر کدام را که مایل باشید انتخاب کنید.
اگر می ‌خواهید تفاوت زیادی ایجاد کنید از یک آستر مشکی برای محکم کردن خط بالای پلک استفاده کنید که باعث می شود مژه ها پرتر دیده شوند و به درشت تر شدن چشم ها نیز کمک می کند.
سایه رنگ خنثی به شما کمک می کند ظاهری روشن تر، طبیعی تر و بیدار تر داشته باشید و درنهایت چشمان ریز شما را بزرگتر نشان می دهد.
کشیدن خطی از سایه چشم درست زیر مژه های پایینی وضوح بیشتری به چشمان شما بخشیده و جلوه کانتورینگ ایجاد می کند که با آرایش چشم های ریز بسیار سازگار است.

سایه چشم رنگ خنثی روشن
سایه چشم رنگ خنثی روشن

5. از خط چشم استفاده کنید.

هنگام استفاده از آستر روی خط مژه پایین مطمئن شوید که آن را فقط به یک سوم قسمت بیرونی می زنید سپس با استفاده از یک برس نرم آن را محو کنید . در مورد پلک تا جایی که می‌ توانید از یک خط چشم نزدیک به مژه ها استفاده کنید خط چشم نازک باعث درشت به نظر رسیدن چشم ها می شود.
از آنجایی که در برخی موارد خط چشم تیره تر می تواند چشم ها را ریز نشان دهد بنابراین استفاده از خط چشم های رنگی مانند استفاده از مداد سفید برای کشیدن خط چشم ممکن است ایده آل به نظر برسد.

از خط چشم استفاده کنید
از خط چشم استفاده کنید

6. پر و مجعد نشان دادن مژه ها با فرمژه

اگر دارای چشم های ریزی هستید و می خواهید با آرایش چشم های ریز خود را درشت نشان دهید از فرمژه استفاده کنید و مژه ها را از قسمت ریشه فر کنید و با این کار باعث پرپشت تر به نظر رسیدن آنها شوید.

پر و مجعد نشان دادن مژه ها با فرمژه
پر و مجعد نشان دادن مژه ها با فرمژه

7. استفاده از هایلایتر

از یک هایلایتر یا سایه چشم روشن و درخشان در گوشه داخلی استفاده کنید . این کار کمی به ظاهر آرایش شما اضافه می ‌کند و همچنین به شما کمک می کند تا چشمان خود را درشت تر جلوه دهید.

استفاده از هایلایتر
استفاده از هایلایتر

8. از ریمل استفاده کنید

یک ریمل خوب می تواند چشمان شما را در کمترین زمان بزرگتر و ضخیم تر نشان دهد. برای مژه‌هایی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد و درخشندگی بیشتری دارد، سعی کنید از سه تا چهار لایه روی گوشه‌های بیرونی چشم استفاده کنید .

از ریمل استفاده کنید
از ریمل استفاده کنید

چند نکته برای درشت نشان دادن چشم های ریز

– سعی کنید از رنگ‌های تیره سایه چشم مانند مشکی و خاکستری اجتناب کنید.
– روی خط چشم زیاده روی نکنید، زیرا فقط باعث می شود چشم ها ریزتر به نظر برسند.
– مژه های پر به بازشدن بیشتر چشم‌ها کمک می کند، پس حتما در هنگام آرایش خود از ریمل استفاده کنید همچنین می توانید مژه مصنوعی بگذارید.
– از ماسک های دور چشم استفاده کنید و به آرامی نواحی اطراف چشم را ماساژ دهید تا از شر پف و احتباس آب خلاص شوید.
– اگر چشم های شما به دلیل تحریک قرمز شده است از قطره چشمی استفاده کنید ، زیرا قرمز شدن چشم ها می تواند آنها را کوچکتر نشان دهد.

آموزش آرایشگری با اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای

آموزشگاه آرایش و پیرایش ماهدیس ، برگزار کننده دوره های مختلف آرایشگری از مبتدی تا فوق حرفه ای ، با 30 سال سابقه

✵ اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای استخدام یا تاسیس سالن زیبایی
✵ اعطای مدرک قابل ترجمه و معتبر بین المللی برای مهاجرت

برای مشاوره و اطلاع از شرایط دوره ها با ما تماس بگیرید (کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *