آموزشگاه ماهدیس

09128632325

7 درمان خانگی برای از بین بردن جوش سر سیاه

از بین بردن جوش سر سیاه یکی از مشکلات افرادی است که پوستشان حساسیت بیشتری دارد.
بر روی پوست به طور روزانه آلودگی های مختلفی مانند گرد و خاک، سبوم، چربی ، سلول های مرده پوست و … جمع می شوند که این مسئله می‌تواند منجر به ایجاد حفره های مسدود شده بر روی پوست و فولیکول های مو شود که در نتیجه باعث ایجاد جوش های سر سیاه ، جوش‌های سرسفید ، آکنه و غیره بر روی پوست می ‌شوند.

جوش های سر سیاه زمانی ایجاد می شوند که چربی و سبوم منافذ روی پوست را مسدود می ‌کنند و این امر زمانی اتفاق می افتد که پوست به درستی تمیز نشده و چربی به مرور زمان در منافذ جمع شود و هنگامی که در معرض هوا قرار می گیرد اکسید شده و تبدیل به جوش های سر سیاه می‌ شود.
جوش های سرسیاه یکی از مشکلات رایج پوستی هستند که بسیاری از افراد با آنها موجه هستند و برخی از افراد در مقطعی از زندگی خود به آن مبتلا می شوند.
شایع ترین ناحیه ای که جوش های سرسیاه بر روی آن ظاهر می‌ شوند ، صورت است در واقع آنها را می ‌توان به عنوان یک نوع خفیف آکنه طبقه ‌بندی کرد.
در اصطلاح پزشکی به جوش های سرسیاه کمودون های باز می گویند که اغلب بر روی بینی، گوشه های بینی، گونه ها، پیشانی و مناطقی از چانه دیده می شوند اما می توانند در سایر قسمت های بدن نیز ایجاد شوند.

درمان های خانگی از بین بردن جوش های سرسیاه

از بین بردن جوش سر سیاه می تواند دردناک باشد. اولین اقدام برای از بین بردن جوش های سرسیاه ، مرطوب کردن پوست با کرم مرطوب کننده مناسب است.
اسید سالیسیلیک نیز یک گزینه عالی برای از بین بردن جوش های سرسیاه است و می ‌توان آن را در محصولات بدون نسخه موجود در بازار دریافت کرد . کرم های پوستی رتینوئید هم مفید برای از بین بردن جوش های سر سیاه هستند و نوشیدن آب زیاد می تواند با دور نگه داشتن بلوک‌های چربی قوی به آبرسانی سطح پوست کمک کند.
در ادامه به معرفی درمان های خانگی که می توانید برای از بین بردن جوش سر سیاه استفاده کنید پرداخته ایم.

از بین بردن جوش سر سیاه
از بین بردن جوش سر سیاه

1. استفاده از آب و جوش شیرین

جوش شیرین یک مورد رایج در تمام آشپزخانه ها است که با استفاده از آن می توانید جوش های سرسیاه را از بین ببرید . جوش شیرین به خنثی کردن هرگونه عدم تعادل PH پوست کمک نموده و همچنین به عنوان یک لایه بردار برای از بین بردن کثیفی، چربی و سلول های مرده پوست عمل می کند . بنابراین به عنوان یک درمان خانگی برای از بین بردن جوش های سرسیاه موثر است.
برای استفاده از این ماده دو قاشق غذاخوری جوش شیرین و دو قاشق غذاخوری آب را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. سپس خمیر را روی پوست صورت خود را ماساژ دهید و پوست را با آب گرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید . با توجه به اینکه این مخلوط می تواند پوست شما را خشک کند بنابراین بیش از دو یا سه روز در هفته از آن استفاده نکنید.

2. روغن درخت چای

متخصصان زیبایی عقیده دارند که استفاده از روغن درخت چای بصورت مستقیم بر روی نواحی آسیب دیده و جوش های سر سیاه روی چانه و بینی باعث از بین رفتن آنها می شود . این روغن با از بین بردن باکتری ها عمل می کند.

3. استفاده از زردچوبه به‌عنوان درمان خانگی از بین بردن جوش سر سیاه

زردچوبه به دلیل خواص ضدباکتریایی، ضدقارچی و ضد التهابی که دارد می‌تواند برای از بین بردن جوش های سرسیاه استفاده شود.
برای درمان جوش های سرسیاه با استفاده از زردچوبه ، یک غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری آب یا روغن نارگیل مخلوط کنید تا خمیری شکل شود . سپس خمیر را به صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند سپس آن را بشویید.

4. استفاده از اسکراب روغن نارگیل و شکر

در حالی که جوش های سر سیاه روی چانه و اطراف دهان بیشتر شایع هستند ، اما می توانند بر روی بدن نیز ایجاد شوند. لایه برداری پوست برای از بین بردن سلول های مرده می تواند به از بین بردن جوش های سرسیاه کمک کند. بدین منظور روغن نارگیل و شکر را مخلوط کنید و این اسکراب را به بدن خود بمالید تا لایه برداری از پوست انجام شود.

5. استفاده از چای سبز

چای سبز یکی از درمان های موثر خانگی برای از بین بردن جوش های سرسیاه است که به کاهش تولید چربی پوست کمک نموده و به عنوان یک آنتی اکسیدان عالی عمل می کند.
یک قاشق چای خوری از برگ‌های خشک چای سبز را با یک قاشق چای خوری آب مخلوط کنید و آن را به مدت ۳ دقیقه در نواحی مورد نظر ماساژ دهید پس از آن پوست خود را شسته و از یک مرطوب کننده بر روی پوست استفاده کنید . این درمان را دو یا سه روز در هفته برای از بین بردن جوش سر سیاه استفاده کنید.

6. از بین بردن جوش سر سیاه با استفاده از سفیده تخم مرغ

استفاده از ماسک صورت طبیعی برای از بین بردن جوش های سرسیاه راه آسانی برای کاهش آنها می باشد . برای درست کردن ماسک صورت با استفاده از سفیده تخم مرغ تنها به سفیده تخم مرغ و یک دستمال کاغذی نیاز دارید . بدین منظور ابتدا یک عدد سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید و آن را بر روی پوست تمیز خود بمالید سپس یک دستمال کاغذی را بر روی صورت به جز چشم ها و دهان قرار داده و یک لایه دیگر سفیده تخم مرغ بر روی آن قرار دهید و اجازه دهید ماسک حدود ۲۰ دقیقه بر روی پوست مانده و خشک شود . در انتها آن را به سادگی از روی پوست خود جدا کنید.

7. استفاده از ماسک لایه بردار شکر قهوه‌ای ، عسل و آب لیمو

ترکیب شکر قهوه‌ای ، عسل و آب لیمو ، ماسکی را ایجاد می‌کند که باعث لایه برداری از روی پوست و از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی و چانه می‌شود.
یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای، ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل خام را با یکدیگر مخلوط کنید .هنگامی که خوب مخلوط شد آن را با حرکات دایره ای روی صورت بمالید و ۵ دقیقه ماساژ دهید سپس ناحیه را شسته و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

آموزش آرایشگری با اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای

آموزشگاه آرایش و پیرایش ماهدیس ، برگزار کننده دوره های مختلف آرایشگری از مبتدی تا فوق حرفه ای ، با 30 سال سابقه

✵ اعطای مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای استخدام یا تاسیس سالن زیبایی
✵ اعطای مدرک قابل ترجمه و معتبر بین المللی برای مهاجرت

برای مشاوره و اطلاع از شرایط دوره ها با ما تماس بگیرید (کلیک کنید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *